2013. június 20., csütörtök

Ti hogy bírjátok a meleget?

Idilli kép nem igaz? Legszívesebben én is itt lennék. :P
De komolyra fordítva a szót, baromi meleg van. Én még bírom, de ma az évzárón már közel álltam hozzá, hogy rosszul leszek. Mivel tudom magamról, hogy nem bírom az erős napsütést és a meleget (nem, nem vagyok vámpír), ezért van néhány apró dolog, amire mindig odafigyelek. Nem nevezném trükknek, inkább csak szokások, annak érdekében, hogy ne dobjam fel a talpam idejekorán. :D

Napszemüveg:
Az én napszemüvegem már kissé viharvert példány, ezért nem is akartam róla képet tenni, de valami ehhez hasonló fazonú ezüst díszítéssel a szélén. Már gondolkodtam rajta, hogy beruházok egy újra, hiszen nem egy nagy összeg, csak ahhoz el kéne mennem itthonról. :(
Na, de ez mindig nálam van. Nem mindig teszem fel, de a táskámban mindig ott lapul és amikor érzem, hogy már szédülök, akkor felkapom. Jogos a kérdés, hogy miért nem előtte... Bár nyáron nem nagyon szoktam sminkelni, csak, ha olyan helyre megyek, inkább csak felrakom a szemüveget és nem látszik a kialvatlan szemem (a melegben nem bírok aludni), de nem bírom mikor már a hőségben folyik az arcomról a víz és ez is lecsúszik. :)

Jeges víz:
A tuti befutó nálam a kánikula idején a teljesen jégre fagyasztott víz. Nálunk általában mindig van a fagyasztóban egy-két üveggel, de ha tudom, hogy mennem kell valahova, külön szoktam bekészíteni magammal. Azért vizet, mert az a legjobb szomjoltó, az édes, cukros üdítőktől csak szomjasabb lennék. Bár az utóbbi időben rákaptam a Jana ízesített ásványvizeire. Már végigkóstoltam az összeset, és ebből a szempontól a citromos kiváló, mivel nem édes, inkább csak enyhén savanykás (de a kedvenc akkor is, az alma-licsis változat).
Azért, ha valaki meg akarna hívni egy ilyenre, nem utasítanám vissza :P

Elegendő folyadékbevitel:
Ez az, amire nekem is fokozottan figyelnem kell. Az életem általában kész rohanás, ha pedig nem az, annyira örülök neki, hogy elfeledkezem róla, hogy innom kéne. Állítólag 2-2,5 liter folyadékra van szüksége a szervezetnek naponta. Nyáron nálam ez maximum 1,5 liter, télen pedig 0,5 liter alatt van. Siralmasan kevés, de próbálok minél jobban odafigyelni rá.
Szóval igyatok sok VIZET (velem együtt), és akkor elkerülhető, de legalább is csökkenti az esélyét a rosszullétnek, ájulásnak. :D

Hideg zuhany:
Nem vagyok a napközben vagy reggel zuhanyzós típus, szeretek este fürödni, mert ezzel kiadom magamból a sok idegességet, ami aznap ért. A finom illatok, a víz körülöttem lenyugtat. DE! Azért mégsem mehetek totál izzadtan el itthonról... Bár egy kirándulás alkalmával talán megengedhető a "rocker fürdés", amikor amúgy is arról szól minden, hogy jól érezzük magunkat, de ennyire azért nem akarok igénytelennek tűnni.  Ráadásul a szervezetemnek szüksége van, hogy egy kicsit lehűtsem, és ha a Balaton és a Bahamák túl messze vannak, a fürdőbelépők ára az egekben, akkor irány a zuhany alá. Fél óráig legalább jól érzed magad. :)

Ha tehetitek, maradjatok hűvös helyen, vagy menjetek víz közelbe. Hamarosan én is így teszek, aztán meg csak lesz valami.
Kellemes nyarat mindenkinek!

Ti hogy bírjátok ezt a hőséget? Vannak jól bevált módszereitek, hogy túl éljétek? 

3 megjegyzés:

  1. jaj, ide már egyszer próbáltam írni, de most jöttem rá, hogy nem írtam be a végén az ellenőrző kódot, és nem sikerült :D lényeg, hogy a hideg zuhannyal azért nagyon vigyázzatok, mert a lányoknak ez elég veszélyes... sajnos én nem hittem el, és tavaly a saját bőrömön tapasztaltam meg.. olyan durván felfáztam, hogy egy napig kb menni sem tudtam a fájdalomtól, meg minden, plusz petefészek-gyulladásom is lett tőle... szörnyű volt! azóta pedig nagyon vigyáznom kell, mert egy ilyen durva felfázás után sajnos sokkal gyorsabban felfázik az ember... aminek elég sok veszélye van.. szóval már a langyos víztől is rám jön egy enyhe felfázás, amit nagyon-nagyon jó lenne elkerülni.. így ezért mondom, hogy ha inkább megsülsz/megsültök is, sose fürödjetek teljesen hideg vízben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, igen! Talán pontosabban kellett volna fogalmaznom, én sem a teljesen jéghideg csapvízre gondoltam. Én aki télen olyan meleg vízben fürdik, hogy attól más majdnem megég, nekem a langyos is hidegnek számít...

      Törlés
    2. ja, értem :)) hát igen, én is olyanban szoktam fürödni :D de nem tudom már mi van velem, mert állandóan érzem ezt a felfázásos dolgot :S szóval csak azért írtam, nehogy más is így járjon :)) persze amúgy biztos van, akinek nincs semmi baja tőle :)

      Törlés