2013. július 25., csütörtök

Tanulási terv

Az odáig mind szép és jó, hogy elterveztem, hogy nyáron tanulni fogok, de még nem tartok sehol. Illetve ott, hogy ma voltam az első németórámon. Mivel elsejétől dolgozni fogok, így egy alkalmam maradt még, és aztán szeptemberben ráküzdök megint, és közben itthon tanulok. Természetesen nem folytatódhat ez az eddigi, "amikor kedvem és időm lesz, most túl fáradt vagyok" rendszerben, mert sosem lesz belőlem semmi. Úgyhogy sokat agyaltam, mégis hogyan osszam be a temérdek időmet, hogy jusson is és maradjon is.
1. A kezdeti időszak:
Mindig ez a legnehezebb. A középszintű érettségi után újra elkezdeni a német tanulást, na az maga volt a pokol. Minden folytatódott ott, ahol májusban abbahagytuk. Tesztek ezerrel, tömérdek szó, kifejezés, nyelvtani szabály... Ezzel nem is lett volna gond. Viszont mivel ebből már nem kaptam jegyet, így mindig háttérbe szorult, és végül elmaradt. (Nos, többek között ezért kell most tanulnom)
A lényeg, hogy legyen motiváltsága az embernek. Na, nekem most van. Legalább is az új terveim elég szerves részét képzik a német emelt szintű érettségi, úgyhogy igyekeznem kell.

2.A terv kidolgozása:
Ha az ember csak úgy minden szabályozás nélkül áll neki, könnyen előfordulhat, hogy semmi sem lesz belőle (lásd az én példámat). Nekem szükségem van a szabályokra, így felállítottam a saját ütemtervem.
Na, de lássuk a részleteket: Elsősorban megtanulok minden nap tizenöt szót/kifejezést. Ez nem nagyon vesz több időt igénybe húsz percnél, és akkor nagyon nagyvonalúan bántam az idővel. Ez folyik hétfőtől péntekig. Hétvégén amellett, hogy teszteket oldok meg, vagy éppen egy-egy témán rágom át magam, még a héten megtanult szavakat ismétlem. Így a munka mellett nem lesz megterhelő, és pihenni, esetleg szórakozni is bőven marad időm. :D

3. A terv betartása:
Fontos, hogy ha már elhatároztuk magunkat, és felállítottunk egy számunkra is előnyös ütemtervet, akkor azt a siker érdekében tartani kell. Tudom, időnként minden más csábító, egy-egy nap kihagyható, de nem szabad, hogy ez rendszeressé váljon. Ki kell tartani a legvégsőkig.

4. Jutalom:
Ha a terv működik és szépen halad, időnként jutalmazd meg magad valamivel. Nem kell minden pillanatban a könyvet bújni és nem kell feltétlenül a nyaralásra is magaddal vinned a tankönyveidet. Ennyi neked is kijár, és amint hazaértél, folytatod a munkát. :D

Nos ez az én tervem, és tanácsom. Sajnos nekem mindig igazodnom kellett a tanulással az egyéb programokhoz, ezért az időbeosztás számomra elengedhetetlen. Bár látom már most a tervem buktatóit, mint a próbák és egyebek, de igyekszem majd tartani a tervet, és időnként helyzetjelentést is írni ez ügyben.

Ti tanultok a nyáron? Van valamilyen ütemtervetek, vagy nektek megy mindenféle rendszer nélkül is? Apropó, mindenkit felvettek oda, ahova menni szeretett volna? :D

2 megjegyzés:

  1. én most KRESZ-t fogok tanulni e-learning rendszerben.. :) plusz a szakdogámhoz kellene már nézegetni szakirodalmakat, vagy ilyesmit, meg angolt tanulni :D mondanom sem kell, még ezekből nem valósult meg semmi... de majd meg fog remélhetőleg :D mind elég fontos, úgyhogy muszáj lesz lassan rászánni magam :) amúgy én képtelen vagyok így kitalálni, hogy csinálok mit, egyetemen is mindig ahogy esik úgy puffan... :D mondjuk ha le vagyok maradva, akkor nagyon gyorsan nagyon belehúzok, és megcsinálom... pl. ha egy vizsga előtt elnetezem a délutánt, akkor fennmaradok 5-ig és megtanulom :)
    sok sikert az emelt némethez! :)) én is csináltam, nem volt vészes szerintem, csak a hallás utáni... szörnyű szöveg jutott nekünk, egy x kiejtéssel beszélő öreg bácsi magyarázott a medvékről... mindenki csak nézett, hogy mi van :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Suli időben engem korlátoz a szabadidőm nem léte, úgyhogy akkor én is jól elvagyok, csak ha sok a szabadidő, akkor nem tudom magam rászánni. A hallás utáni egytől egyig horror. Mikor a középre készültem már akkor hallgattam olyat, aminél azt sem tudtam, hogy egyáltalán milyen nyelven beszélnek néha. Ott próbáltam rájönni magamtól, vajon mi hiányozhat. A tízből lett két pontom, és közben egy szót sem értettem. :) Nagyon nem félek magától a vizsgától, csak rossz újra németet tanulni, mikor már megszabadulhattam volna tőle, ha tavaly egy kicsit jobban odateszem magam, de így talán jobban sikerül :)

      Törlés