2013. október 30., szerda

Művér házilag

Sziasztok! Ha halloween, akkor mindenféle undorító véres, összekaszabolt jelmezek és sminkek árasztják el a blogvilágot és a videómegosztókat. Múltkor éppen Barby videóját néztem, ahol valaki beszólt neki, hogy miért ketchuppal készíti a sminket. "Most mi van?" Nem mindenkinek van otthon művér, arról nem beszélve, hogy az ember lejárja érte a lábát és ha például kisvárosban vagy faluban lakik, nem is talál vagy olyan összeget kérnek érte, hogy az már pofátlanság.


És akkor beugrott, hogy én két éve (azt hiszem) voltam egy bizonyos tanfolyamon, ahol többek között művért is csináltunk. Úgyhogy előkapartam a jegyzeteimet (megvolt, mivel tavaly ilyenkor pont kellett egy ismerősömnek) és gondoltam megosztom veletek a világ legkönnyebb és nem is túl drága művér receptjét.

Hozzávalók:

  • cukorszirup
  • vörös ételszínezék
  • víz
  • ecet
  • és egy edény


Elkészítés:

A cukrot feltesszük a gázra és egyenletesen felolvasztjuk, majd egy kevés vizet adunk hozzá (Először ne tegyetek sokat épp csak egy keveset, és ha esetleg sűrű, még tudtok hozzá tenni, de kivenni nem.) Ha megvan a szirup, vegyétek le a gázról és egy kicsit kevergessétek és tegyetek bele egy csepp ecetet. Itt egy-két perc alatt kiderül, hogy elég folyékony-e. Ha nem, vissza a gázra és még egy kis vizet tegyetek bele.
Ha minden jó, akkor mehet bele a vörös ételszínezék. Volt ennek valami speciális fajtája, de nem találtam meg. Az előfordulhat, hogy a hétköznapi ételfesték túl málna/eper piros, ez esetben némi kék ételfestékkel esetleg egy kevés kakaóval korrigálhattok rajta.

Remélem, segített ez valamit valakinek. Elég rég óta a birtokomban van ez a recept és csak én vagyok olyan amatőr, hogy ezt eddig nem osztottam meg veletek, de ez a képzés már annyira kiesett a látóteremből, hogy teljesen elfelejtettem, hogy ilyen is volt.

Búcsúzóul itt van a videó, amit említettem:
http://www.youtube.com/watch?v=ZjbF9drT_wI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése